8 octombrie 2011

Pavlova cu smochine si spuma de zmeura

Ana Pavlova este o celebra balerina din Rusia, dupa numele careia a fost denumit acest desert minunat! O bezea imensa crocanta la exterior si gumoasa, dar delicata la interior! :)

cum nu puteam sa o ratez :)) am facut-o si eu, desi ... recunosc ... tare frica mi-era!


... dar iata ca a iesit

ingrediente:
5 albusuri la temperatura camerei, 300g zahar fin, 2 linguri de amidon alimentar, 2 lgt vanilie si 1 lgt otet (don't worry, nici nu se va simti vreo urma de otet)



preincalzeste cuptorul treapta 1 sau 2 (~140 grade) pentru ca bezeaua trebuie musai sa ramana alba, nu maronie :)

trebuie batute bine bine albusurile pana devin spumoase si pufoase ca norisorii, dupa care adaugam, treptat, zaharul pudra si mixam in continuare pana devine o pasta extraordinar de batoasa, sclipicioasa si alba ca zapada din povesti :) moment in care adaugam si amidonul, mai mixam putin si incoporam otetul!

intr-o tava intinsa, tapetata cu hartie de copt, asezam frumusel si cu grija, fara sa o deranjam prea tare, minunata pasta de bezea, sub forma unui cerc - cilindru :) inalt de ~ 3 degete! bezeaua se va mari putin si la copt asa ca foloseste o tava suficient de larga! eu am folosit tava cuptorului! se coace pe treapta din mijloc, pentru fix 60 minute, la 130-140 grade Celsius!

dupa aceste 60 minute deschidem usa cuptorului, insa lasam bezeaua acolo, sa se raceasca complet!

se orneaza cu un strat de frisca si fructe proaspete sau chiar ciocolata! eu am profitat si am plantat deasupra frisca amestecata cu piure de zmeura peste care am asezat, ordonat, felii de smochine proaspete si zmeura delicioasa! aveti aici un filmulet cu procedeul de montare pentru baza de bezea chiar daca e pavlova cu ciocolata! arata atat de bine incat mi-am propus sa o pregatesc in curand! :)



un dulce crocant, fin, fructat si extrem de delicios!

va pup cu drag,
A.

7 comentarii:

TeoBucatar spunea...

Foarte eleganta!Pup!

Adina spunea...

superba!!! si o prezentare de nota 10

Mihaela spunea...

Imi place mult cum arata Pavlova ta, smochinele sunt bestiale :)

Amoush spunea...

Teo te pup si eu cu drag!

Mitinita, multumesc! te pup ;)

Mihaela, multumesc frumos! sunt innebunita dupa smochine ;) pupici

weekend minunat tuturor!
:*

Rosita Vargas spunea...

Exquisita ,bella y tentadora me encanta,abrazos grandes.

Amoush spunea...

muchisimas gracias Rosita! un beso ;)

madicuisine spunea...

E superba!